MXG RAIL Front View On Track MX16G RAIL Trimming Alongside Track Under A Bridge MX16G RAIL Front Frog View On Track Railway Crossing MX16G RAIL Front View Cleans Up With Pallet Lifter On Track MX16G RAIL Trimming Alongside Track

MX16G Rail

Rail Hjulgraver


Egenskaber

  • Kompakt overvogn muliggør arbejde på dobbeltsporede jernbaner
  • Undervogn med skinnemoduler til standardsporet jernbane
  • Kan arbejde i både high og low rail mode
  • Let skift mellem at køre på og uden for sporene
  • Mulighed for dobbeltkabine
  • Brugervenlig, sikker, robust og komfortabel
  • Højtydende, kraftfuld og brændstofeffektiv Cummins B4.5 motor
  • Kraftig konstruktion der er bygget til at holde

MXG Rail-serien

Hydremas MXG Rail-serien – en topmoderne serie af jernbane-hjulgravere designet til effektivitet og alsidighed i jernbaneapplikationer. Disse fabriksmonterede løsninger er klar til at præstere både på og uden for skinnerne og kombinerer de robuste funktioner fra MXG-serien med et innovativt skinnesystem for at levere maksimal produktivitet i enhver indstilling.


Hydrema MX16G Rail

MX16G Rail fra Hydrema er indbegrebet af præcision og effektivitet i jernbanekonstruktion og vedligeholdelse. Dette specialiserede jernbaneudstyr er en kompakt kraftpakke, designet til at operere på dobbeltsporede jernbaner uden at forstyrre trafikken på det andet spor. Med sit fabriksmonterede skinnesystem og kompakte overvogn kombinerer MX16G Rail de pålidelige egenskaber af MXG-serien med en avanceret skinneteknologi, som sikrer maksimal effektivitet både på skinnerne og ved arbejde i terræn.

Forskellen på denne MX16G Rail-model og MX20G Rail er, at den kompakte overvogn på MX16G Rail gør det muligt at arbejde på dobbeltsporede jernbaner uden at forstyrre trafikken på det andet spor. MX20G Rail derimod er designet til tunge løft og er den mest kompakte skinnekørende gravemaskine i +20 tons segmentet. 


Hydremas Fleksible Jernbane-graver

MX16G Rail fra Hydrema er bygget til at mestre jernbanemiljøet med dens unikke modulare skinnehjulssystem. Maskinen er udstyret til at operere i både høj og lav rail-tilstand, hvilket giver den fleksibilitet til at arbejde effektivt under forskellige betingelser. I høj rail-tilstand sikrer et avanceret løftesystem, at maskinen kan arbejde nær aktive spor uden indblanding, mens dens evne til at køre direkte på skinnerne i lav rail-tilstand giver ekstraordinær trækkraft og stabilitet - afgørende for arbejde under våde eller glatte forhold.

Den teknologisk avancerede Prolec højde- og svingbegrænsningssystem, udstyret med RCI, sikrer, at MX16G Rail navigerer inden for sikre arbejdsparametre, hvilket minimerer risikoen for ulykker. Denne sikkerhedsforanstaltning er især vigtig, når man arbejder tæt på eller mellem aktive spor, hvor pladsen er begrænset.

MX16G Rail-modellen reflekterer Hydremas engagement i at levere robuste, præcise og sikre maskiner til jernbaneindustrien, hvilket gør den til en værdifuld aktør på jernbanebyggepladser og vedligeholdelsesprojekter. Med disse specialiserede rail-egenskaber står MX16G Rail som en ideel løsning for enhver jernbaneudfordring.

MOTOR

MX16G Rail er udstyret med en kraftfuld Cummins B 4.5L Stage V-motor, som leverer en imponerende ydeevne med maksimalt 175 hestekræfter ved 2200 omdrejninger i minuttet. Med et maksimalt drejningsmoment på 780 Nm ved bare 1500 omdrejninger i minuttet, er denne motor bygget til at levere både kraft og økonomi under alle arbejdsforhold. MX16G Rail kan nå en tophastighed på 20 km/t i Rail Mode, hvilket sikrer hurtig transit mellem arbejdsstederne og effektivitet i arbejdsoperationerne.


BRÆNDSTOF

MX16G Rail-modellen fra Hydrema skinner ikke blot med sin motorkraft, men også med sin brændstofeffektivitet. Den er forsynet med et brændstofbesparende system med en 280 liters brændstoftank og en separat 31,5 liters AdBlue-tank for at sikre optimal nedbringelse af emissioner. Dette sikrer, at maskinen kan arbejde længere på stedet med færre tankningsafbrydelser og understøtter Hydremas dedikation til miljøvenlig og økonomisk drift.


HYDRAULIK SYSTEM

MX16G Rail fra Hydrema skiller sig ud med sit avancerede hydrauliksystem, som sikrer præcise og effektive bevægelser under de mest krævende opgaver på jernbanen. Det dobbeltkredsløbs hydrauliksystem, med Load Sensing og en hydrostatisk højtrykssvingning, sikrer en jævn og kontrolleret drift. Med elektronisk effektstyring kan operatøren finjustere arbejdshydraulikkens ydeevne efter behov, og med op til tre brugerdefinerede hydraulikindstillinger giver systemet en høj grad af tilpasning til forskellige værktøjer og opgaver.

Oliemængder
Arbejdshydraulik: 319 l/Min
Svinghydraulik: 88 l/min
Hydraulisk option 1 ZV1: 30-200 l/min
Hydraulisk option 2 ZV2: 15-100 l/min
Hydraulisk option 3 ZV3: 50-200 l/Min


KØREHYDRAULIK

Denne rail-maskine har et sofistikeret kørehydrauliksystem, som bidrager til dens enestående mobilitet og manøvredygtighed, især på skinnerne. Med et konstant hydrostatisk firehjulstræk sikres en jævn og stabil kørsel under alle forhold. Dette system suppleres af en variabel drivmotor med bremseventil, der tilbyder finjusteret kontrol og responsivitet. MX16G Rail er desuden udstyret med en 2-trins soft shift powershift-transmission, der muliggør en glidende overgang mellem on- og off-road gear, hvilket sikrer, at maskinen kan tilpasse sig forskellige terrænforhold uden at gå på kompromis med effektiviteten.


RAIL SYSTEM

Med et innovativt og alsidigt railsystem, giver MX16G Rail mulighed for effektivt arbejde på jernbaner. Dette system inkluderer to primære driftstilstande: High Rail og Low Rail.

High Rail (Kat. 2): Drivlinje og bremser arbejder indirekte fra dæk (trækhjul) til skinnehjul. Ved brug af 'high rail' løftes maskinen mere end 100 mm over sporene, hvilket sikrer, at der ikke opstår konflikter med sensorer og sporskifter. Drift i high rail-tilstand giver maksimal stabilitet. Parkeringsbremsen virker direkte på skinnehjulene.

Low Rail (Kat. 3): Gummihjulene kører direkte på skinnerne med trækkraft og bremser, der virker direkte fra hjulene til skinnerne. Skinnehjulene kører med konstant trykregulering og affjedring for at opnå høj sikkerhed og for at undgå afsporing. At være delvist på gummihjul giver komfortabel kørsel og maksimal trækkraft, f.eks. i vådt føre.


KABINE OG DOBBELT KABINE

MX16G Rail byder på en rummelig og sikker ROPS-kabine, der er designet for optimal komfort og udsyn. Denne kabine har et skydevindue, en todelt forrude med justeringsmuligheder, samt et tagvindue for øget lysindfald. Komforten forstærkes af et justerbart rat og armlæn samt et luftaffjedret sæde, mens klimaanlægget med justerbare luftdyser sikrer et behageligt klima. Kabineindstillinger kan gemmes via CAN BUS-styrede keypads, og sikkerheden øges med store justerbare bakspejle og bakkamera.

Valgfri dobbeltkabine tilføjer plads til en passager, med komfortabel siddeplads og separat indgang. Denne tilføjelse sikrer ekstra kapacitet og bekvemmelighed for både fører og passager, hvilket gør MX16G Rail ideel til teams, der arbejder på jernbaneinfrastrukturprojekter.


GRAVEMASKINE

MX16G Rail's gravemaskinekomponent skiller sig ud med sin avancerede konstruktion og funktionalitet, ideel til krævende jernbaneprojekter. Denne gravemaskine har en todelt bom fremstillet i højstyrkestål, som sikrer både holdbarhed og fleksibilitet. Med mulighed for tilføjelsen af hydraulisk hurtigskifte og en Engcon tiltrotator tilbyder den øget alsidighed, hvilket gør det nemt for operatører at tilpasse sig forskellige arbejdsopgaver.


SIKKERHED

Sikkerhed er en topprioritet i designet af MX16G Rail fra Hydrema. Denne maskine er udstyret med det avancerede Prolec højde- og svingbegrænsningssystem med en integreret Rated Capacity Indicator (RCI). Dette system spiller en afgørende rolle i at forhindre maskinen i at bevæge sig uden for sikre arbejdsgrænser, hvilket er afgørende, når man arbejder tæt på eller mellem aktive jernbanespor. Med failsafe-funktionalitet og dobbelte sensorer sikrer systemet konstant overvågning og justering af maskinens position for at undgå kollisioner og sikre stabil drift.


JERNBANESPECIFIKT UDSTYR

Hydremas MX16G Rail er udstyret med en række jernbanespecifikke funktioner, der understreger dens alsidighed og effektivitet på skinnerne. 
Det inkluderer: 

  • Undervogn med high- og low rail skinnesystem til 1435 mm spor.
  • Speciel rail-tastatur til undervogn (i højre armlæn).
  • Elektronisk overvågning/alarm
  • Visuel kontrol af skinnehjulets tryk på skinnerne.
  • Fast BM-ophæng, bag.
  • Elektronisk Prolec højde- og drejesystem (virtuel væg) med indikator for nominel kapacitet.
  • Hydraulisk låsning af de styrende hjul, når der køres i Rail-tilstand.
  • Hydraulisk nødbetjening. 3 kameraer (2 på kontravægten og 1 på højre side).
  • Individuelle skivebremser på skinnehjulene, der betjenes både af drifts- og parkeringsbremser.
  • Undervogn: Ekstra hydraulikoliekredsløb, bag - (50 l/min). 7-polet stik til anhænger, bag.
    Kobling til anhænger, for/bag.
  • Luftbremsesystem til anhænger (ekstraudstyr)

Dimensioner

    MX16G RAIL Std. Kabine MX16G RAIL Dobbelt Kabine
Rail kategori High rail (kat. 2) Low rail (kat. 3) High rail (kat. 2) Low rail (kat. 3)
Gummihjul Trelleborg 10.00-20  (yderst) - Galaxy 10.00-20 (inderst) Trelleborg 10.00-20  (yderst) - Galaxy 10.00-20 (inderst)
Maskinens vægt* ton 19,4   19.7  
Bredde på tværs af dæk mm 2570   2570  
Maskinens bredde mm 2500   2500  
Sporvidde, skinner mm 1435   1435  
Frihøjde, kabine mm 3260 3120 3260 3120
Transporthøjde mm 4140 4000 4140 4000
Længde ved vejtransport mm 5650   5650  
Udhæng foran mm 3360   3360  
Afstand til kontravægt mm 1640   1640  
Frihøjde til dæk mm 120 0 120 0
Akselafstand mm 2600   2600  
Skinneakselafstand, for mm 745 865 745 865
Skinneakselafstand, bag mm 760 880 760 880

*) Vægt angivet med 150 kg hurtigkobling. Ingen skovl. Transportposition.

Hydrema MX16G Rail: Innovation og Effektivitet på Skinner

Hydrema MX16G Rail er designet til at tilbyde en uovertruffen kombination af kraft, præcision og fleksibilitet, hvilket gør den til en ideel løsning for mange jernbaneprojekter. Udstyret med en robust Cummins B 4.5L Stage V-motor, leverer MX16G Rail imponerende ydeevne med op til 175 hestekræfter, samtidig med at den opretholder enestående brændstofeffektivitet. Dens evne til at skifte mellem high og low rail modes giver den en unik fleksibilitet til at arbejde både på og uden for skinnerne.

Oplev kompaktheden af MX16G Rail, designet til at gør arbejdet på dobbeltsporede jernbaner nemmere og mere effektivt. Med sin kompakte overvogn muliggøres præcist og uforstyrret arbejde på det ene spor, mens den holder trafikken flydende på det tilstødende spor. Denne designinnovation gør MX16G Rail til den perfekte partner for projekter, hvor pladsen er begrænset, og præcision er nøglen.

Mx16g Rail Front (1)
Png Mark Hydrema Yellow

Avanceret Sikkerhedsteknologi i MX16G Rail

MX Rail-serien, herunder MX16G Rail, præsenterer det innovative Prolec højde- og krøjebegrænsningssystem med en Rated Capacity Indicator (RCI) der er designet til at maksimere sikkerhedsniveauet under arbejde nær skinner. Systemet, som er forsynet med failsafe-funktionalitet, dobbelte sensorer og automatisk kontrol, er en essentiel sikkerhedskomponent, der aktivt forhindrer kollisioner med lavthængende kabler og lignende, og forhindrer utilsigtede bevægelser i nabosporene.

Denne avancerede teknologi bidrager ikke blot til at øge sikkerheden ved at skabe en virtuel mur omkring arbejdsområdet, men den overvåger også løbende maskinens stabilitet og position, hvilket er afgørende for at opretholde sikre arbejdsforhold på jernbanespor. Sikkerheden forstærkes yderligere med tilføjelsen af tre strategisk placerede kameraer, hvoraf to er monteret på kontravægten, og et er placeret på højre side af maskinen. Denne kameraopsætning giver operatøren et forbedret udsyn, hvilket er afgørende for præcist og sikkert arbejde i komplekse jernbanemiljøer.

Ydermere er systemet designet til at reagere proaktivt på potentielle risici, hvilket giver operatørerne en ekstra sikkerhedsbuffer og bidrager til en mere effektiv drift. Dette sikkerhedssystem, sammen med maskinens robuste konstruktion og avancerede kontrolfunktioner, gør MX Rail-serien til en af de mest pålidelige og sikre løsninger på markedet for jernbanearbejde.

Hydrema Telematics

Fremtidens maskinmonitorering og -styring

Hydrema Telematics til MX16G Rail repræsenterer en banebrydende tilgang til maskinmonitorering og -styring i moderne jernbanearbejde. Dette avancerede telematiksystem, integreret i hver MX16G Rail-maskine, udnytter kraften i GSM/GPS-teknologi for at give operatører og flådechefer en dybdegående indsigt i maskinens præstationer og status.

Systemet fungerer ved at indsamle og sende detaljerede data om maskinens drift til en central server. Gennem Hydrema Telematics-portalen eller appen kan brugere nemt tilgå vigtige informationer som maskintype, serienummer, modelnummer, geoposition, driftstimer, batteriets opladningsniveau, tilbagelagt distance, samt alarm- og fejlkoder. Denne dataindsamling er ikke kun værdifuld for daglig drift, men også for langsigtet vedligeholdelse og planlægning.

Hydrema Telematics gør også service og vedligehold hurtigt og enkelt. Når din Hydrema Rail-maskine har brug for service, kan Hydremas serviceteam nemt finde frem til fejl via Hydrema Telematics, og i mange tilfælde fikse det uden at skulle se maskinen fysisk, og hvis der skal skiftes en reservedel, så kan denne identificeres via systemet, og på den både kan der spares en masse nedetid, og du kan hurtigt få din MX16G på skinnerne igen.   

Dette system er et kraftfuldt værktøj for dem, der ønsker at maksimere effektiviteten, reducere driftsomkostningerne og forbedre planlægningen af service og vedligeholdelse. Med Hydrema Telematics bliver MX16G Rail ikke bare en del af arbejdsstyrken, men en intelligent og forbundet aktør i den digitale tidsalder af jernbaneindustrien.

Hydrema MX16G Rail: REVOLUTIONERER JERNBANEVEDLIGEHOLDELSE MED AVANCERET TEKNIK

Undercarriage

Skræddersyet Undervogn for Fleksibel Jernbanedrift

MX16G Rail fra Hydrema er udstyret med en specialkonstrueret undervogn, der er perfekt tilpasset til standardsporet jernbaner med en sporvidde på 1435 mm. Denne undervogn kan skifte mellem high og low rail mode, hvilket giver enestående fleksibilitet og tilpasningsevne til forskellige jernbanearbejdsopgaver. Maskinens drivlinje er også optimeret til at sikre pålidelig fremdrift i begge tilstande, hvilket giver en uafbrudt og effektiv drift.

Safety

Avanceret Kontrol og Sikkerhed

MX16G Rails skinnehjulssystem har en diameter på 650 mm og en låsbar pendling af akslen, der tillader en justering på +/- 3°. Dette giver øget manøvredygtighed og præcision. Maskinen har også individuelle skivebremser på skinnehjulene, som effektivt håndteres af både drifts- og parkeringsbremsen. Dertil kommer en avanceret elektronisk overvågning af både high og low rail mode med integrerede alarmer for yderligere sikkerhed under arbejdet.

Functionality

Funktionalitet og Tilbehør

MX16G Rail forbedrer arbejdseffektiviteten med sit faste BM-hurtigskifte på det bagerste skinnemodul, hvilket gør det nemt at montere forskellige redskaber. En ekstra hydraulisk kreds er installeret for at betjene eksternt værktøj, hvilket tilfører endnu et lag af alsidighed. Maskinen er desuden forberedt til kobling til vogne, både foran og bagpå, med et 7-polet stik til en trailer og et valgfrit luftbremsesystem til vogne.

Har du spørgsmål eller vil du gerne have et tilbud?

Vil du have et tilbud på MX16G Rail eller har du spørgsmål til maskinen? Eller vil du gerne kontaktes af din lokale sælger? Udfyld formularen og vi vender tilbage hurtigst muligt.

Tilbudsformular