8. april 2019

Ny Hydrema på Bauma med rekord i lavt marktryk

Ny dumper-model reducerer i forvejen lavt marktryk med yderligere 15 procent.

Hydrema sætter ny rekord i lavt marktryk, når fabrikken mandag den 8. april er klar til at vise nyheder frem på Bauma 2019 i München. Den danske producent af entreprenørmaskiner træder mere varsomt end nogensinde tidligere med en ny dumper-model 920G, som er en ændret version af den kendte 922-dumper. 922’eren kommer samtidig selv i en ny udgave.

Hydrema 920G

Hydrema har opdateret 20 tons dumperen 922F, som nu kører godt og vel ind i fremtiden med Stage V-motor fra Cummins og med modelbetegnelsen 922G. Samtidig benytter den nordjyske fabrik lejligheden til at lancere den nye model Hydrema 920G, hvor den mest anvendte hjultype på 922-modellen med 800 mm dæk er skiftet ud med 920 mm brede hjul. 

"I læsset tilstand har 922G et marktryk på 98 kPa med 800 mm-hjulmontering, som er aldeles beskedent. Ikke desto mindre gør vi trykket yderligere cirka 15 procent mindre med den nye 920G-model, og dermed har maskinen rekorden i lavt marktryk for denne type dumper. 920G kan læsse 18 tons"

"Der er tale om samme basismaskine, men med de bredere hjul målretter vi den mod et nyt segment af entreprenører, som har behov for at køre i meget blødt terræn"

Thorkil K. Iversen, Udviklingschef hos Hydrema

Mere power

Under en i øvrigt faceliftet motorhjelm har Cummins-motoren i Stage V-version gennemgået en forenkling, hvor recirkulationen af udstødningsgassen ikke længere sker i motoren. Al behandling foregår nu efter motoren i en såkaldt one-canister løsning med DOC-katalysator, SCR-katalysator med AdBlue-tilsætning samt partikelfilter. 

Det sikrer en forøget effekt fra 296 til 314 hk – målt i kW fra 218 til 231. Drejningsmomentet er øget med hele 23 procent, og dermed får maskinerne en langt større sejtrækker-evne.

Maskinen er udstyret med et nyudviklet retardersystem, som består af en kombination af motorbremse og hydraulisk retarder. Der kan opnås over 300 kW retarder-ydelse, og systemet vil aflaste driftsbremsen betydeligt ved nedadkørsel. Hydrema har tillige indført et ”brake-care”-system, som udløser alarm ved eventuel bremse-overbelastning. 

Hydrema 922G

Smarte features 

Med anvendelse af el-servo til tiphydraulikken bliver det nu muligt at automatisere denne funktion yderligere. Blandt andet med smooth-tipping med blød tip- og sænke-start samt Auto-Body-Return funktionen, som er udvidet til også at omfatte Auto-Tip. Auto-Body-Return sænker automatisk ladet ned på chassiset blot ved at enkelt tryk på joysticket. 

Hydrema 920G

Hydrema har selv udviklet et nyt system til at måle, hvor meget, dumperen har i ladet. Vejesystemet er standard på alle modeller.

I kabinen har maskinføreren mulighed for at tilkoble telefonen til håndfri funktion. Yderligere er komforten forbedret med et ventileret sæde med længdedæmpning. Hydrema-udviklerne har tillige ændret layoutet i instrumentdisplayet således, at føreren får betydeligt flere informationer. Blandt andet er det muligt at se på hvilke hældninger, maskinen kører.        

Yderligere information

Hydrema 920/922G Leaflet

Nyhedsbrev

Tilmeld

Vis kort ›

Find forhandler

Ud fra placering

Nyheder

Seneste nyt

Følg Hydrema
på de sociale medier

Facebook LinkedIn Twitter YouTube
icon-pin Find os
icon-request Anmod
icon-contact Kontakt
Anmod om
at blive kontaktet
icon-arrow-down

Har du et spørgsmål om vores maskiner eller service ? Eller vil du gerne kontaktes af din lokale sælger? Udfyld venligst formularen.

Hovednummer +45 9837 1333

hydrema@hydrema.com Gl. Kirkevej 16
9530 Støvring

Center Nord (Støvring)
Juelstrupparken 4, 9530 Støvring
+45 9837 2600

Center Syd (Kolding)
Hylkedalvej 46, 6000 Kolding
+45 7483 2424

Center Øst (Ringsted)
Kærup Parkvej 15, 4100 Ringsted
+45 4649 7575