MX20G RAIL Working From Railway Tracks MX20G RAIL Lifting Concrete Pile Over The Rails MXG RAIL Rear View High Rail MX20G RAIL Laying Railway Tracks MX20G RAIL Working Pallet Forks MXG RAIL 16Front View 20Rear View Trimming Vedge On Track 1

MX20G Rail

Rail Hjulgraver


Egenskaber

  • Designet til tunge løft
  • Undervogn med skinnemoduler til standardsporet jernbane
  • Kan arbejde i både high og low rail mode
  • Svingradius på 1839 mm
  • Let skift mellem at køre på og uden for sporene
  • Mulighed for dobbeltkabine
  • Brugervenlig, sikker, robust og komfortabel
  • Højtydende, kraftfuld og brændstofeffektiv Cummins B4.5 motor

MXG Rail-serien

Hydrema's MXG Rail-serie repræsenterer det ypperste inden for gravere til skinnebrug, skræddersyet til at levere høj effektivitet og fleksibilitet i jernbanesammenhænge. Disse maskiner, som er præcist konstrueret og fabriksmonterede, er designet til at udføre opgaver både på skinner og i terræn. De kombinerer den pålidelige ydeevne fra MXG-serien med et banebrydende skinnesystem, hvilket sikrer enestående produktivitet under alle forhold.


Hydrema MX20G Rail

Denne jernbane-hjulgraver er designet med fokus på robusthed og kapacitet, ideel til krævende opgaver på jernbanen. Med sin betydelige løftekapacitet og kompakte design er MX20G Rail anerkendt som den mest kompakte skinnekørende gravemaskine i +20 tons segmentet, hvilket gør den perfekt til store projekter, hvor præcision og styrke er nødvendige. Hydrema MX20G Rail deler mange egenskaber fra MXG-serien, men adskiller sig ved sin evne til at håndtere særligt tunge løft. Med sit fabriksmonterede skinnesystem og robuste overvogn, kombinerer MX20G Rail avanceret skinneteknologi med exceptionel ydeevne, hvilket sikrer optimal effektivitet både på jernbanespor og i udfordrende terræn. 

Hvis man sammenligner MX20G Rail med den mindre model, MX16G Rail, så er denne fysisk større, men har også en støre kraft og især løftekraft, hvor MX17G Rail er en mere kompakt model, som er perfekt når der skal udføres opgaver på dobbeltsporede jernbaner, uden at forstyrre trafikken på det andet spor.


Dynamisk og kraftfuld jernbane gravemaskine

MX20G Rail fra Hydrema er en dynamisk og kraftfuld hjulgraver konfigureret til arbejdet på jernbanen. Denne maskine, som er en del af den avancerede MXG-serie, skiller sig ud med sin imponerende løftekapacitet, hvilket gør den ideel til tunge løfteopgaver. Klassificeret som den mest kompakte maskine i 20+ tons segment af skinnekørende gravemaskiner, leverer MX20G Rail en enestående kombination af styrke og manøvredygtighed.

Udstyret med et robust fabriksmonteret skinnesystem, sikrer MX20G Rail maksimal effektivitet både på og uden for skinnerne. Den er designet til at navigere let og effektivt i komplekse jernbaneområder, hvilket gør den til en uundværlig ressource på byggepladser og vedligeholdelsesprojekter langs jernbanenettet. MX20G Rail repræsenterer Hydremas engagement i at levere højtydende, alsidige og pålidelige løsninger til jernbanebranchen.

MOTOR

MX20G Rail drives af en robust Cummins B4,5L-motor, som leverer høj ydeevne og pålidelighed. Denne motor, der inkluderer en 16-ventils Common-Rail Turbo-diesel med intercooler, yder op til 175 hestekræfter ved 2200 omdrejninger i minuttet og opnår et maksimalt drejningsmoment på 780 Nm ved 1500 omdrejninger i minuttet. Denne kraftige ydeevne, sammen med en maksimal hastighed på 20 km/t i Rail Mode, gør MX20G Rail ideel til tunge løfteopgaver og effektiv håndtering af jernbaneprojekter.


BRÆNDSTOF

MX20G Rail fra Hydrema er udstyret med en rummelig brændstoftank på 280 liter, hvilket sikrer lang driftstid og reducerer behovet for hyppige tankstop. Desuden har den en separat AdBlue-tank på 31,5 liter, der er afgørende for at opretholde maskinens emissionskontrolsystem. Denne kombination af brændstof- og AdBlue-tanke sikrer, at MX20G Rail kan levere effektiv og miljøvenlig drift over længere perioder, hvilket er ideelt for omfattende jernbaneprojekter.


HYDRAULIK SYSTEM

Denne maskine har et effektivt dual-circuit hydrauliksystem med Load Sensing og et separat hydrostatisk højtrykssvingningssystem. Systemet inkluderer elektronisk effektstyring, der tillader tilpasning til præcisionsarbejde og brændstofbesparende ECO-Mode. Operatøren kan justere op til tre hydraulikindstillinger direkte fra førerhuset, hvilket giver fleksibilitet til at tilpasse tryk og oliemængde for op til ti forskellige værktøjer.

Oliemængder
Arbejdshydraulik: 319 l/Min
Svinghydraulik: 88 l/min
Hydraulisk option 1 ZV1: 30-200 l/min
Hydraulisk option 2 ZV2: 15-100 l/min
Hydraulisk option 3 ZV3: 50-200 l/Min


KØREHYDRAULIK

MX20G Rail byder på et kørehydrauliksystem med konstant hydrostatisk firehjulstræk, hvilket sikrer fremragende trækkraft og stabilitet. Den er udstyret med en variabel drivmotor med bremseventil for nøjagtig kontrol og en 2-trins soft shift powershift-transmission, der effektivt håndterer skift mellem on-road og off-road gear, hvilket gør den yderst alsidig til både jernbanearbejde og terrænkørsel.


RAIL SYSTEM

Hydremas MX20G Rail er i stand til at arbejde i to kategorier:

High rail (Kat. 2): Drivlinje og bremser arbejder indirekte fra dæk (trækhjul) til skinnehjul. Ved brug af 'high rail' løftes maskinen mere end 100 mm over sporene, hvilket sikrer, at der ikke opstår konflikter med sensorer og sporskifter. Drift i high rail-tilstand giver maksimal stabilitet. Parkeringsbremsen virker direkte på skinnehjulene.

Low rail (Kat. 3): Gummihjulene kører direkte på skinnerne med trækkraft og bremser, der virker direkte fra hjulene til skinnerne. Skinnehjulene kører med konstant trykregulering og affjedring for at opnå høj sikkerhed og for at undgå afsporing. At være delvist på gummihjul giver komfortabel kørsel og maksimal trækkraft, f.eks. i vådt føre.


KABINE OG DOBBELT KABINE

MX20G Rail fra Hydrema kommer med en veludstyret og sikker ROPS-certificeret kabine, der er nøje designet for at maksimere både udsyn og komfort. Kabinen præsenterer flere funktioner såsom et justerbart skydevindue, en forrude i to dele med fleksible åbningsmuligheder, og et tagvindue, der tillader naturligt lys at strømme ind. For at øge komforten yderligere, er der indbygget et justerbart rat og armlæn, samt et luftaffjedret sæde. Kabinens klimaanlæg er udstyret med flere justerbare dyser, som sikrer et behageligt miljø, uanset vejrforholdene. Kabineindstillingerne kan tilpasses og gemmes via brugervenlige CAN BUS-styrede keypads. Derudover er der store, nemt justerbare bakspejle og et klart bakkamera.

MX20G Rail tilbyder også en mulighed for en dobbeltkabine, som giver plads til en passager. Det ekstra sæde er placeret bag føreren med separat indgang gennem en bagdør. Passageren sidder vinkelret på kørselsretningen, hvilket sikrer god plads til benene.


GRAVEMASKINE

MX20G Rail er udstyret med en todelt bom. Denne bom er konstrueret af højstyrkestål med lukkede profiler, og findes i længder på 2,0 m og 2,5 m. For at øge maskinens funktionalitet og effektivitet, tilbyder MX20G Rail muligheden for hydraulisk hurtigskifte og en tiltrotator fra Engcon som ekstraudstyr. Betjeningen af tiltrotatoren er bekvemt integreret i joysticket, hvilket giver en problemfri og præcis kontrol under arbejdet, og gør MX20G Rail til en ideel maskine til en bred vifte af jernbaneinfrastrukturprojekter.


SIKKERHED

Denne jernbane-graver sikrer maksimal sikkerhed med det elektroniske Prolec-højde- og svingbegrænsningssystem, som inkluderer en Rated Capacity Indicator (RCI). Dette fejlsikre system med automatisk kontrol og dobbelte sensorer beskytter mod kollisioner med jernbanekabler og forhindrer utilsigtet bevægelse ind på nabosporene. RCI sikrer løbende overvågning af maskinens stabilitet, hvilket gør MX20G Rail til en sikker og pålidelig løsning til jernbanearbejde.


JERNBANESPECIFIKT UDSTYR

Hydremas MX20G Rail er udstyret med en række jernbanespecifikke funktioner. Det inkluderer: 

  • Undervogn med high- og low rail skinnesystem til 1435 mm spor.
  • Speciel rail-tastatur til undervogn (i højre armlæn).
  • Elektronisk overvågning/alarm
  • Visuel kontrol af skinnehjulets tryk på skinnerne.
  • Fast BM-ophæng, bag.
  • Elektronisk Prolec højde- og drejesystem (virtuel væg) med indikator for nominel kapacitet.
  • Hydraulisk låsning af de styrende hjul, når der køres i Rail-tilstand.
  • Hydraulisk nødbetjening. 3 kameraer (2 på kontravægten og 1 på højre side).
  • Individuelle skivebremser på skinnehjulene, der betjenes både af drifts- og parkeringsbremser.
  • Undervogn: Ekstra hydraulikoliekredsløb, bag - (50 l/min). 7-polet stik til anhænger, bag.
    Kobling til anhænger, for/bag.
  • Luftbremsesystem til anhænger (ekstraudstyr)

Dimensioner

    MX20G RAIL Std. Kabine MX20G RAIL Dobbelt Kabine
Rail kategori High rail (kat. 2) Low rail (kat. 3) High rail (kat. 2) Low rail (kat. 3)
Gummihjul Trelleborg 10.00-20 Trelleborg 10.00-20
Maskinens vægt* ton 20,5   20.8  
Bredde på tværs af dæk mm 2570   2570  
Maskinens bredde mm 2500   2500  
Sporvidde, skinner mm 1435   1435  
Frihøjde, kabine mm 3260 3120 3260 3120
Transporthøjde mm 4140 4000 4140 4000
Længde ved vejtransport mm 5650   5650  
Udhæng foran mm 3360   3360  
Afstand til kontravægt mm 1700   1700  
Frihøjde til dæk mm 120 0 120 0
Akselafstand mm 2600   2600  
Skinneakselafstand, for mm 745 865 745 865
Skinneakselafstand, bag mm 760 880 760 880

*) Vægt angivet med 150 kg hurtigkobling. Ingen skovl. Transportposition.

Hydrema MX20G Rail: Innovation og Effektivitet på Skinner

Hydrema MX20G Rail repræsenterer et banebrydende skridt inden for jernbanespecifikke gravemaskiner. Denne maskine er designet til at tilbyde en uovertruffen kombination af kraft, præcision og fleksibilitet, hvilket gør den til en ideel løsning for mange jernbaneprojekter. Udstyret med en robust Cummins B 4.5L Stage V-motor, leverer MX20G Rail imponerende ydeevne med op til 175 hestekræfter, samtidig med at den opretholder enestående brændstofeffektivitet. Dens evne til at skifte mellem high og low rail modes giver den en unik fleksibilitet til at arbejde både på og uden for skinnerne.

Denne maskine er designet til tunge løft og er anerkendt som den mest kompakte skinnegraver i +20 tons segmentet, hvilket gør den ideel til krævende jernbaneprojekter, hvor plads og manøvredygtighed er afgørende. Med sin avancerede drivlinje sikrer MX20G Rail pålidelig fremdrift og effektivitet i rail mode, og dens elektroniske overvågningssystem med alarmfunktioner forbedrer sikkerheden betydeligt under drift.

Mx16g Rail Front (1)
Png Mark Hydrema Yellow

Avanceret Sikkerhedsteknologi for Jernbanearbejde

MX20G Rail kommer med Prolec højde- og krøjebegrænsningssystem, der er udstyret med en Rated Capacity Indicator (RCI). Dette system er skræddersyet til at højne sikkerheden ved arbejde i nærheden af jernbanespor ved at tilbyde en failsafe-funktionalitet, dobbelte sensorer og automatisk kontrol. Det er en nøglekomponent i at forebygge utilsigtede sammenstød med elementer såsom lavthængende kabler og sikrer, at maskinen ikke bevæger sig ind på tilstødende spor.

Teknologien i MX20G Rail spiller en afgørende rolle i at sikre et sikkert arbejdsmiljø ved kontinuerligt at overvåge og justere maskinens stabilitet og placering. Dette er suppleret med tre strategisk anbragte kameraer - to på kontravægten og et på maskinens højre side, som tilbyder operatøren et udvidet og klart synsfelt. Denne kameraopsætning er vital for nøjagtig og sikker håndtering i komplekse jernbanemiljøer.

Desuden er MX20G Rails sikkerhedssystem designet til proaktivt at identificere og reagere på potentielle farer, hvilket giver operatøren en ekstra sikkerhedsmargin. Denne proaktive tilgang, kombineret med maskinens robuste konstruktion og sofistikerede kontrolfunktioner, positionerer MX20G Rail som en topkandidat i jernbaneindustrien, når det kommer til pålidelighed og sikkerhed.

Hydrema Telematics

Avanceret Styring og dataindsamling for MX20G Rail

Hydrema Telematics i MX20G Rail er en fantastisk tilføjelse inden for avanceret maskinmonitorering og -styring, og dataindsamling. MX20G Rail er udstyret med Hydrema Telematics-systemet, som giver ejere og operatører adgang til omfattende data og indsigt i maskinens drift. Dette system, som omfatter en integreret GSM/GPS-enhed, indsamler og sender kritisk information om maskinen til en central server. Brugere kan nemt tilgå denne data gennem Hydrema Telematics-portalen eller appen, hvor de kan se en række vigtige detaljer om maskinen.

Dette inkluderer oplysninger om maskinens type, serienummer, modelnummer, geografisk placering, antal driftstimer, batteriets opladningsniveau og tilbagelagt distance. Systemet giver også vigtig information om eventuelle alarm- og fejlkoder samt detaljer om serviceaftaler. Denne omfattende monitorering og rapportering sikrer, at ejere og operatører har de nødvendige informationer til at optimere maskinens brug, vedligeholde den effektivt og reagere hurtigt på eventuelle problemer.

MX20G Rail: Hydremas Kraftfulde Løsning til Jernbaneinfrastruktur

Undercarriage

Fleksibel og Avanceret Undervogn

MX20G Rail skiller sig ud med sin undervogn, der er tilpasset til standardsporede jernbaner med en sporvidde på 1435 mm. Denne undervogn kan effektivt arbejde i både high og low rail modes, hvilket giver enestående fleksibilitet til forskellige arbejdsopgaver. Maskinen har en kraftfuld drivlinje, som sikrer stabil fremdrift i rail mode, og en visuel kontrolfunktion til at overvåge trykket i cylindrene til skinnemodulerne, hvilket øger præcisionen og sikkerheden under arbejdet.

Safety

Sikkerhed og Kontrol

Sikkerhedsfunktionerne i MX20G Rail er topmoderne med elektronisk overvågning af både high og low rail modes og integrerede alarmer for øget sikkerhed. Skinnehjulene på 650 mm i diameter, med låsbar pendling af akslen, giver forbedret manøvredygtighed. Yderligere sikkerhedsforanstaltninger omfatter individuelle skivebremser på skinnehjulene, som fungerer både under drift og parkering, samt en hydraulisk låsning af rattet under rail mode for øget kontrol.

Functionality

Effektivitet og Funktionalitet

Udstyret med et fast BM-hurtigskifte på det bagerste skinnemodul, kan MX20G Rail nemt at skifte mellem forskellige redskaber. En ekstra hydraulisk kreds er også installeret for at betjene eksternt værktøj. Maskinen tilbyder koblingsmuligheder både foran og bagpå med et 7-polet stik til trailere og et valgfrit luftbremse-system. Desuden sikrer hydraulisk nøddrift og lettilgængelige stop-knapper både inde og uden for kabinen højeste grad af sikkerhed og funktionalitet.